loading...

Sunday, December 7, 2014

Bahaya Jika Suka Minum Air Es Selepas Makan

Meminum air panas selepas makan merupakan suatu anjuran, tetapi terbalik dengan minum air es pada saat atau selepas makan malah tidak dianjurkan hal ini disinyalir berhungan dengan SERANGAN JANTUNG!!!!. jika dipikir-pikir, mungkin ada benernya juga. Orang-orang China dan Jepang mengamalkan minum teh panas sewaktu makan. dan bukannya air ES. Mungkin sudah tiba masanya kita meniru kebiasaan minum air panas / hangat sewaktu menikmati hidangan!!!! Kita tidak akan kehilangan apa-apa, malah akan mendapat faedah dari kebiasaan ini. Kepada siapa yang suka minum air ES, artikel ini sesuai untuk anda baca. Memang enak dan segar minum air ES selepas makan, tetapi akan berakibat fatal !! Walau bagaimanapun, Air ES akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan melambatkan proses pencernaan kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran.

Ayo mari kita bongkar kebiasaan lama dengan mengubah dengan kebiasaan abru yang lebih sehat. Oke.. selamat mencoba.. bravoooo


thumbnail
Judul: Bahaya Jika Suka Minum Air Es Selepas Makan
Rating: 100% based on 99998 ratings. 5 user reviews.
Ditulis Oleh

Artikel Terkait Kesehatan :

0 komentar:

Post a Comment

Silahkan Tinggalkan Komentar atau Pertanyaan Anda : JANGAN komentar yang tidak berhubungan dengan materi dan JANGAN tinggalkan link web karena dianggap spam. Blog ini dofollow sehingga anda akan mendapatkan Backlink gratis.

 
Copyright © 2013. About - Sitemap - Contact - Privacy
Template Seo Elite oleh Bamz